Уряд України затвердив Угоду з Російською Федерацією про спільні дії з організації будівництва транспортного переходу через Керченську протоку. «Уряд затвердив Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про спільні дії з організації будівництва транспортного переходу через Керченську протоку, підписану 17 грудня 2013 року в Москві», — повідомив в. о. Віце-прем'єр-міністра України Олександр Вілкул.
Згідно з документом, на 2014 рік заплановано проведення інженерно-геологічних досліджень. Потім сторони спільно розроблять техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) проекту. ТЕО включатиме аналіз існуючих, а також розрахунки перспективних вантажних і пасажирських потоків. Крім того, документ визначить тип майбутнього транспортного переходу (тунель або міст), варіанти проектування і будівництва. На підставі створеного ТЕО буде прийнято остаточне рішення про перспективи будівництва транспортного переходу .
За словами Олександра Вілкула, координацію робіт забезпечуватимуть Міністерство інфраструктури України та Міністерство транспорту Російської Федерації, а безпосередню реалізацію проекту — Державне агентство автомобільних доріг України і Федеральне дорожнє агентство Російської Федерації. За оцінками експертів, будівництво може тривати від трьох до чотирьох років.
Керченська протока, довжиною 41 км і шириною до 15 км, з'єднує Чорне та Азовське моря і відокремлює Крим (Україна) від Кубані (Росія). У найвужчому місці протоки коса Чушка з російської сторони наближається до кримського берега на відстань до 4 км.
Експерти зазначають, що ідея спорудження мостового переходу через Керченську протоку зовсім не нова. Більше того, вперше міст між Кримом і Кубанню був побудований у 1944 році із заготовлених матеріалів, залишених відступаючою німецькою армією. Проте у 1945 році частина моста була зруйнована потужним льодоходом, а залишки споруди були розібрані. У 1990-х ідея будівництва знову з’явилася на порядку денному відносин двох країн.
У геополітичному плані будівництво моста є вкрай вигідним для України, оскільки значно скорочує відстань для вантажопотоків з Росії і країн Кавказу, стверджують експерти. Крім того, реалізація спільних інфраструктурних проектів дасть можливість налагодити ще більш тісну співпрацю між Україною і Росією, але головне — це допоможе завантажити промислові потужності обох країн, а також створити значну кількість нових робочих місць. Експерти прогнозують , що на роботах зі зведення моста може бути зайнято близько 45 тис. чоловік. А вартість проекту, за різними оцінками, може становити від 232 до 900 млн. дол. США.
Окрім будівництва моста, Україна і Росія також повинні докласти зусиль для розвитку та оновлення транспортної інфраструктури. Так, наприклад, на території АР Крим реконструкції та електрифікації потребують 200 км одноколійного залізничного перегону станція Джанкой — станція Крим. Така ж ситуація і на Таманській частині транспортного коридору в Росії від станції Кавказ.
Наразі між Кримським півостровом і територією Росії працює поромне сполучення, однак воно не здатне повноцінно задовольнити існуючий попит.