Публічне акціонерне товариство «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (ДПЗКУ) планує в 2014 році спрямувати на модернізацію і закупівлю нового обладнання для зернової інфраструктури 93 млн. грн.
На ці кошти буде придбано шість зерносушарок, 10 автомобілерозвантажувачів, 12 автомобільних і п'ять залізничних ваг, 10 сепараторів, лабораторне та інше виробниче обладнання для зернових елеваторів.
Також у 2014 році на елеваторних підприємствах ДПЗКУ розпочинається масштабна модернізація 44 елеваторів за рахунок коштів за кредитними угодами з Експортно-імпортним банком Китаю обсягом 200 млн. дол. США. Цей кредит є першою частиною кредитної угоди з китайським банком. Що стосується другої, товарної, частини китайського кредиту на суму 1,5 млрд. дол. США, то корпорація отримає доступ до неї у разі закупівлі китайських товарів (добрива та сільгосптехніка) і послуг протягом найближчих п'яти років. При цьому кошти будуть виділятися траншами по 300 млн. дол. США на проекти зрошення і розвитку зернової логістики.
Крім того, наразі ДПЗКУ закінчує модернізацію Миколаївського зернового елеватора, яка буде завершена в першому півріччі 2014 року. Після чого його перевалочна потужність збільшиться на 2 тис. тонн зерна на добу, збільшивши потужності підприємства на 35%.
Окремий напрям, де інтенсивно розширює свій вплив ДПЗКУ, — це транспортування і логістика зерна, зазначають урядові аналітики. Так, для розширення транспортної інфраструктури та підвищення ефективності перевезень корпорація інвестує китайські кредитні кошти в придбання власного торговельного флоту (за прогнозами корпорації, експорт сільськогосподарської продукції до 2020 року збільшиться на 60%). Зокрема, ДПЗКУ планує в рамках кредитної угоди з Китаєм закупити 10 зерновозів вантажопідйомністю 55 тис. тонн і більше. Орієнтовна вартість одного судна становить близько 30 млн. дол. США. Перша черга зернових танкерів буде придбана у 2015 р., а друга — у 2016 р.
ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України» була створена Урядом у серпні 2010 року. До її складу входить розгалужена мережа філій — лінійні і портові елеватори, млини, комбікормові та круп'яні заводи. Експерти зазначають, що всі 44 підрозділи-філії ДПЗКУ можуть зберігати 3,46 млн. тонн зернових, у тому числі сумарні потужності з перевалки на експорт Одеського та Миколаївського портів становлять 2,38 млн. тонн зернових вантажів на рік. За словами експертів, статус корпорації значно підвищився після того, як вона була визначена одержувачем кредитних коштів від Експортно-імпортного банку Китаю.
Нагадаємо, ДПЗКУ в 2012 році домовилася з Експортно-імпортним банком Китаю про надання їй кредиту в розмірі 1,5 млрд. дол. США, який планувалося використовувати на спотові і форвардні закупівлі 4 млн. тонн зерна (по 2 млн. тонн на умовах форварду і за прямими контрактами) для подальшого його постачання в Китай.
Всього ДПЗКУ поставить за контрактами китайським партнерам в 2013/2014 маркетинговому році 4 млн. тонн кукурудзи. Як зазначають аналітики корпорації, поки що безпосередньо на китайський ринок можливі поставки лише української кукурудзи. Але вже парафовані угоди про карантинну сертифікацію в КНР українського ячменю, ріпаку та сої. Остаточні документи про сертифікацію цих культур в корпорації розраховують отримати в 2014 році. Таким чином, Україна може стати однією з небагатьох країн світу, яка отримає можливість експорту до Китаю широкого переліку зернових культур.