Платіжні картки з чіпом практично унеможливлюють крадіжки з рахунків клієнтів - про це в ефірі телеканалу БТБ заявив начальник відділу платіжних систем комерційного банку Андрій Білоус. «Виготовити клон чіпової картки дуже важко, і в моїй практиці це не зустрічалось. Чіпова картка набагато краще захищена, я рекомендую користуватись такими картками», - наголосив експерт. Андрій Білоус пояснив, що такі картки обладнані і чіпом, і магнітною смугою. У разі, якщо дані з магнітної смуги чіпової картки будуть зчитані і картка навіть буде підроблена, за правилами платіжної системи банк, що проведе операцію, буде зобов’язаний повернути вкрадені кошти власнику рахунку. Щодо платіжних карток, обладнаних лише магнітною смугою, гарантії безумовного відшкодування збитків від шахрайських дій немає. Разом з тим, Андрій Білоус зауважив, що при виконанні простих правил безпеки, звичайна платіжна картка також є надійним інструментом здійснення фінансових операцій. «Зверніть увагу на карткоприймач банкомату - на ньому не повинно бути жодних додаткових пристроїв. Перевірте, чи немає накладок на пін-клавіатурі. Зловмисники копіюють дані з магнітної стрічки і шляхом розташування накладок на пін-клавіатурі зчитують введений пін-код. Після цього вже дуже просто виготовити клон платіжної картки, якщо вона з магнітною стрічкою», - розповів експерт.
Андрій Білоус порадив власникам платіжних карток не тримати пін-код поруч з карткою та не розголошувати секретний пароль, а у разі несанкціонованої операції на картковому рахунку - терміново звертатися до банку. «Відповідно до закону «Про платіжні системи», банк несе відповідальність за несанкціоновані операції з платіжною карткою з моменту отримання повідомлення від клієнта, тому я рекомендую всім клієнтам відразу повідомити про її втрату або компрометацію», - зауважив Білоус. Експерт закликав всіх власників платіжних карток користуватися послугою мобільного банкінгу, аби оперативно отримувати інформацію про списання з рахунку і вчасно заблокувати картку. «Обов’язково зафіксуйте час звернення і отримайте його реєстраційний номер. Після цього потрібно звернутися до банку з письмовою заявою, що ви не згодні з цією транзакцією. На підставі заяви банк зможе розпочати дії стосовно повернення цієї суми в платіжній системі», - пояснив Андрій Білоус.
Він також наголосив, що банки ніколи не запитують у своїх клієнтів пін-код і номер картки, тож до таких запитань, навіть від імені банку, необхідно ставитись з обережністю. Для безготівкових розрахунків через інтернет експерт порадив користуватись окремою платіжною карткою з мінімальним залишком на рахунку. Білоус зауважив, якщо здійснювати розрахунки тільки на ресурсах з позитивною репутацією і на тих, що підтримують сучасні технології захисту даних - ризик постраждати від шахрайських дій буде мінімальний.
Ще один спосіб захиститися від збитків у разі втрати картки - заздалегідь встановити добовий ліміт видаткових операцій. «Якщо сума ваших розрахунків на добу не перевищує 500 гривень, то не потрібно по своїй картці ставити ліміт видаткових операцій 10 тисяч гривень. Якщо у вас стоїть ліміт 500 гривень, то більше за добу ніхто з вашої картки не зніме», - пояснив експерт.
Якщо ж проблеми з платіжною карткою виникли під час зняття коштів через банкомат, необхідно звернутись до кол-центру свого банку, деактивувати картку і подати заяву через відділення, де обслуговується клієнт. Навіть якщо помилка в списанні коштів чи втрата картки відбулись при користуванні банкоматом іншого банку - проблему можна вирішити. «В платіжній системі є чіткі правила, які регулюють претензійну роботу, банки взаємодіють між собою в рамках платіжної системи і всі ці питання вирішуються. «Master Card» та «Visa» - це міжнародні платіжні системи і їх правила розповсюджуються на всі банки-учасники цих платіжних систем, в тому числі, за кордоном», - наголосив Андрій Білоус.
На думку фахівця, якщо клієнт використовує свою платіжну картку тільки для отримання заробітної плати, проблем з безпекою розрахунків в нього виникнути не повинно, але для активного використання платіжних систем експерт порадив обирати картку з чіпом. «Картки з магнітною стрічкою можна використовувати виконуючі прості правила - не передавати картку персоналу торгово-сервісного підприємства, щоб з нею не проводили дій поза межею зору клієнта, вводити пін-код так, щоб його не могли зчитати… Можна користуватися і не мати проблем. Але я рекомендував би отримати картку з чіпом і спати спокійно», - підсумував Андрій Білоус.